Lassan bizony ez vehető észre.Könnyen vezethetők,kompromisszum mentesebbek jóval mint elődeik és bizony egyre több van belőlük az utakon,mai persze nem feltétlenül baj.
Vegyük például az 911 Turbo-t.A kezdet kezdetén még egy idegbeteg autó volt,amivel életveszély volt közlekedni.Manapság a Porsche Turbo név egyet jelent kb a világ legjobban és legkönnyebben kezelhető autójával.Elektronikai segédletek tömkelege,bombabiztosra fejlesztett összkerékhajtás,majdnem lehetetlen lerángatni az útról és még a szomszéd nagymama is lazán megy vele 300-t az autobahnon.Következő példa az Audi R8.Bár elég új a kategóriában,de hamar népszerü lett.Egy igazi sportkocsiba általában egy motor van nem lehet válogatni több féle közül,mint egy A6 esetében.Ennél a gépnél már az első motor eredete is másik,egy "polgáribb" az RS4-ből érkezett,nem mellesleg a világ egyik legjobb V8 -as erőforrása.Aztán következett nemrég a V10,Lambo eredetü motor.Tehát megy a csere-bere ezerrel.De ez még mind semmi.A következő várható 3. motorvariáns addig izgalmasan hangzik,hogy V12,Turbo meg ezer nm,de mindezt egy dízelből?Egy sportkocsi,főleg egy tényleges sportkocsiban nem egy Brera vagy 407 Coupe-ra gondolok benzinmotor legyen.Hörögjön,zenéljen és benzines hangja legyen!A következő lépés vajon mi lesz?A 2.0 TFSI alapmotornak?Aztán térjünk vissza egy kicsit a Porsche-ra.Itt bizony nem csak a sportautók korcsosulnak és nőiesednek,hanem az egész márka.Cayenne..Panamera...Dízel Cayenne...Majdnem teljes a leépülés.Még a kombi Panamera és egy Porsche tolószék hiányzik a kínálatból.Fantasztikus dolog,hogy van Cayenne Turbo S és,hogy 270 felett megy,de ez nem Porsche.Végezetül egy másik szentségtörés a Lamborghini produktuma.Arra mi szükség van,hogy egy szupersportkocsi gyártó olyan legendák mint a Countach,Diablo vagy Murcielago után egy 4 ajtós modellt mutat be,az Estoque-t.Szép és jó,de valahogy a Maseratinak jobban mutat ez a szerep.Őszintén szólva már csak abban reménykedem,hogy marad tartás a Ferrariban és nem enged a piaci igényeknek,mert ezekről az elkorcsosult autókról nagyrész a vásárlóközönség tehet,a gyártó csak kiszolgál minket.
Utolsó kommentek