Az európaiak tökélyre fejlesztették, az USA elcsúfította. Így hát maradjunk az Eu kompatíbilis kivitelnél.
Mivel állunk szemben.
Hmm egy vérbeli családi szedán. Semmi csicsa, semmi felesleges kivagyiság, kérlelhetetlen családkedvenc. A formája az megoszt, de mégse, el lehet fogadni, hisz lássuk be az első generációs Focus egy SZÉP AUTÓ.
„Smogstone” így hívták azt a színvariánst, amivel autónkat 2001 nyarán megrendelték. Kicsit kék, kicsit lila, nagyon metál. A gondos tulajnak köszönhetően, mintha most jött volna ki a gyárból. Néhány harci seb azonban már látszik, egy-két kőfelverődés, egy óvatlan bevásárlókocsi a bal hátsó ajtón hát igen használva volt.
Az autó önmagában szép, jól illik ehhez a szolid kertvárosi környezethez. Acélfelnik dísztárcsával, színre fújt tükrök, és fekete kilincsek, amik az autó színének köszönhetően egyáltalán nem feltűnőek, sőt még jól is állnak neki.
Beülve kellemesen tágas tér fogadja az embert. A műszerfal Aszimmetrikus, egy ceruzavonáshoz hasonlítható leginkább, sokaknak nem tetszik, pedig ez bizony szép. A kormány és a kezelőszervek könnyedén testreszabhatóak, ám nincs az érzésünk, hogy körénk épült volna a járgány. Az ülés kényelmesen tart, sokirányba állítható, a kormánnyal ügyesen megtaláljuk a nekünk megfelelő pozíciót. A középkonzol letisztult, egyszerűen kezelhető. Lássuk be nemsok mindenbe, lehet belekötni. Ha nagyon kukacoskodni akarok, akkor az ajtókárpit felső része kicsit kemény. A kezelőszervek ergonómikusak (gyengébbek kedvéért JÓ HOZZÁJUK NYÚLNI) és a főbb kezelőszerv csoportok azonos bevonással rendelkeznek.
A műszerfalunk kellemes zöld színben pompázik, jól látható rajta a naracssárga mutató.
Hála a Jó égnek az autónk nem GHIA felszereltségű így megkíméltük magunkat a műfa burkolat látványától… Lássuk be, van olyan autó, ahol jól mutat a fa, ez viszont nem az az autó.
Jobbegy. Fuu nagyonjó. Sokmindenbe bele lehet turkálni, ami a vezetőt nem befolyásolja (ezt hívom én kétemberes autónak) Klíma, fűtés, rádió, keringetés van beleszólási jog a jobbegyen ülőnek.
Hátul lenni SEM akkora büntetés, mint azt hisszük. 2 felnőtt kategóriájú személy (150-190 cm 50-80 kg) simán elfér mindenféle káromkodás nélkül.
Mivel sedanról van szó, így mondanom se kell a csomagtartó irgalmatlan befogadóképességgel, rendelkezik (masszőrágy + két ember egyheti holmija és még lehetne hova pakolni) bár a régebbi tv készülékeket kicsit macerás benne szállítani.
A vad.
Az Escort utolsó generációjából ismert 1. 6Duratorq motor dolgozik 102 lóval. Elégnek, elég bármelyik közlekedési szabályt meg tudjuk vele szegni, de a fene egye meg mégis csak a kétliteres az igazi.
A motorról tudni kell hogy egy igazi hölgy, nem szereti, ha sokat forgatják, már alul is kellően nyomatékos. 3000 és 3500 között kifejezetten hangos majd utána érdekes módon elcsendesedik. Városban nem kell pörgetni, sőt igazából sehol sem kell, elmegy szépen nyomatékból (Fordosan, no). Városban 7 litert azért eliszogat hisz ő már tényleg öreg, kijár neki. Országúton azonban visszafogja magát szépen és 6 literből, ki lehet jönni 100 kilométeren. Lássuk be még itt is családkedvenc. A motor ahhoz elég, hogy ne legyenek kínos előzési szituációink, viszont az utcai versenyzésre teljesen alkalmatlan, ezt a motor-váltó kombinációját nyugodt családok apukáinak, anyukáinak találták ki és ez így is, van jól.
A váltó precíz (200 ezer után is) ezt kevés autó tudja elmondani 3. 5 millióért. A fokozatok pontosan ott vannak, ahol azt Jürgenék hagyták. Mind az 5 + az R.
A fokozatkiosztás megfelelő, összhangban van a motor képességeivel. Autópályatempónál sem túlpörgetett a motor. Az autó végsebessége 188 km/h. (nagyonkérem ne higgyenek olyan mendemondáknak, akik az 1. 6 os fókákból 200at meg 220at vasaltak ki, mert az sajnos egy igen buta hazugság. Két okból is, 1 a Focus órája többet mutat a valós sebességnél (óra szerint 60nál valójában 53mal haladtunk, kettő az 5. után 160nál már a jószívűbb emberek keresnék a 6. at és 180 fele tényleg vége a táncnak.)
Sok Mazdás szidja a kuplungját, mert Ford, velük közölnöm kell, hogy ebben a példányban még nem volt baj a tengelykapcsolóval, kellemesen puha, még a női lábak is szeretik.
A futómű, egy remekmű, nincs mit hozzátenni, nagyon durva. Jól tartja az utat semlegessé, teszi az autót. Nagyjából hülyebiztos (persze össze lehet törni ezt is)
Félemetes hogy egy ilyen 1. 6 os autóval is ilyen jót lehet játszani a szerpentinen felfelé és lefelé egyaránt. Hát igen, bárki bármit mond azért nincs olyan Ford, aminek a futóműjére nagyon rossz szavunk lehet.
Az autóhoz motortól függően két fajta fékrendszer elérhető (1. 4, 1. 6 és 1. 8 diesel tárcsa és dob kombinációja, erősebb dízelnél és 1. 8 benzin, 2. 0 benzinnél pedig tárcsa-tárcsa)
A fékek pontosak jól adagolhatóak. Gondoskodnak az autó megállásáról. Ebbe sem lehet belekötni.
Utazás közben csak a motor árulkodik, ennyi idő után is, nincsenek nyiszorgó öregedést jelző hangok, nincsenek furcsa kattogások, semmi idegesítő zaj, amit már-már manapság elvárnánk egy 8 éves autótól. Külön értéke az autónak a nagyon jó tompított fényszórója.
ÉRTÉK pedig tökéletes is lehetne
És egy bevallás, ez a kocsi, amiről írtam most ünnepelte 200 ezredik megtett kilométerét. A hibalista a következő: vízpumpa, első futómű stabilizátor, ködlámpa. Semmi mással nem volt probléma, most talán le kell cserélni a féktárcsákat, mert már rezonál a fékpedál intenzív fékezésnél. Ez az autó még abból a korszakból van, amikor 15évre vett magának az ember társat. És rászolgál az emblémájára.
Egyetlen hibája talán a néhány szituációban kissé erőtlen motor, ám ezt az ügyes váltókezeléssel kompenzálni lehet.
Ám mielőtt mindenki szaladna a használtautó piacra, hogy Focust vegyen magának azelőtt fontos megemlíteni, hogy barátságos árának köszönhetően a legtöbb Focus egy kegyetlen zsarnok beosztott cégesautójaként szolgált. Így nagyon meg kell fontolni a vételt, (tulajtól, magánszemélytől és az 1. 4 es motorúakat kerüljük el messzire, mert azzal ön is és az autó is rosszul jár.) Ám ha elég körültekintőek vagyunk egy nagyszerű, olcsón fenntartható autót találhatunk már másfél és kétmillió forint között.
Utolsó kommentek