Félreértés ne essék, nem felesleges okoskodás, sőt nem is anyázás csupán nem tudok felfogni néhány igazán magától értendő dolgot.
Na szóval a minap, meglátogattam az USA Fordok honlapját, és körülbelül sírva fakadtam attól, amit láttam. Körülbelül egyetlen értelmes kép, gondolat nem volt, ami ahhoz vezetett volna, hogy mindenáron Fordot vásároljak, ha amerikai vagyok, a képek a kocsikról gagyi modelleknek tűntek, de nem csak itt van probléma.
A Fordról:
Az autógyártás nagypapája, kevés korábbi van, aki idáig húzta volna, ám manapság nem áll túl jól a szénája nekik… Hogy miért is nem? Lássukcsak lényegébe mindenből kettő van, ami Ford, van egy amcsi típuslista és van egy EU típuslista, más motorok, más belsőtér, más színárnyalatok, minden más. Két külön tervező gárda, két gyári tuningműhely (SVT, ST amit nemsokára elvileg összevonnak) és itt jön a FULLPOÉN, amitől nevetséges az egész, mindezt a hülyeséget azzal indokolják, hogy az AMERIKAI népnek más az ízlésvilága, mint az európainak. Ha valaki most hevesen bólogat, annak megveregetem a vállát, és rámutatnék mondjuk egy szembejövő Audira vagy BMWre, (vagy mercire vagy Saabra vagy, Volvóra, vagy lényegébe bármire.
De nézzük reálisan a dolgot, az amerikai fordnak egyetlen apró baja van, életképtelen. Nem nagy cucc persze, de azért kicsit zavaró, tekintve, hogy nagyjából 3 millió embernek ad munkát szerte a világban. (amit ha megszorzunk 4 el, mert az egy átlagos család az rögtön 12 millió embert érint közvetlenül).
Minden évben átrajzolják egy kicsit a karosszériát, de hogy minek? (ugyancsak mutogatnék, az import autókra, akik ugyanerre a kérdésre felmutatott középső ujjal válaszolnak. De hát ez kell, erre szüksége van az amerikai népnek.(vélik a Fordnál természetesen).
Hát kéremszépen ne, tessék csodálkozni, de ezeknél már csak szebb autók vannak (sajnos). A Fusion, Taurus, TaurusX És az F sorozat nagyobbik tagjai lényegében teljesen feleslegesen vannak ott, nem beszélve a meg lehetősen elcsúfított Focusról sem.
Lehetett hallani, hogy Az EU és Amcsi Ford szépen modelleket oszt meg egymás között, hát Amerikából nagyjából a Mustang kéne itthonra.
De akkor nézzük, meg mennyire SZISZTEMATIKUSAN van felépítve a modellpaletta Amerikában (majd vessünk egy pillantást az Eu modellekre.)
Ülésszám alapján mindenkinek tiszta legyen 20 modell elérhető az usában. Most utálni fognak de leírom az összeset.
„autók”
Focus Focus Coupe Fusion Mustang (4 fő) Taurus
„Crossoverek”
EDGE, Taurus X (7fő), Flex
„SUV”
Escape, Sport Trac, Explorer (7 fő), Expedition (8fő)
Kisteherautók
Ranger, F sorozat (6 fő), E sorozat.(max 15 fő)
Na és akkor szemezgessünk használhatóság terén. Na körülbelül beírtam az átláthatóság miatt, hát lássuk csak rengeteg 5 fős autó, van, ami mondjuk egy, csöppet üti egymást (és mellesleg teljesen más alapra építkezik, mint Európai mérettársa)
Amit a Ford a jövőben tervez:
Fiesta, Mondeo, Focus. Az usába is kivándorol (remélhetőleg ugyanezzel a formavilággal, ami most van, és nem rajzolják át a következő évre).
De én egy kicsit továbbmennék ennél. Lássuk be napjainkban a Ford az egyik legnagyobb autógyártó a világon. A kezében tartja (még) a Volvo részvények egy részét, a Lincolnt, Mazdát, Mercuryt) Ebből az átlag olvasónak általában a Volvo cseng ismerősen, és cseng igazán szépen. Namármost, azt azért elfelejtettük, hogy a Ford a PSA együttműködésnek köszönhetően szert tett egy-két igencsak jónak számító dízelre, a Volvótól pedig nagyteljesítményű benzinesekre (és intelligens összekerékhajtásra, és 5csillagos töréstesztű autókra szóval igen a Volvótól sokmindent meg kéne köszönni).
Az amcsik, motorpalettája (természetesen) teljesen más. A legkissebb a 2. 0benzin (jelen pillanatban) és a legnagyobb pedig a 7. 3as Diesel
Köztük van még 2. 3as négyhengeres 2. 7es V6os 3. 0V6 szóval csupa takarékos autó.
Amit én tennék az egyszerű és nyilvánvaló, az új Fordokat nem ezekkel a motorokkal fejleszteném, hanem mondjuk a 2. 5T Volvo motorral (már láttuk, hogy 300 lovat kihoztak és 440 Nmrt. Tudják, hogy ezt az usában miből hozzák ki? Még a Jól ismert és közkedvelt V8 GT Mustang sem büszkélkedhet ezekkel az adatokkal (gyári verzió, 304LE, és 434Nm) Ez azért kicsit gáz, tekintve, hogy akkor ez a turbós Volvo motor simán bekerülhetne az összes USA szedánba. Kiváltva ezzel lényegébe a motorok nagy részét. (hisz 220-310lóig bármilyen teljesítménnyel lehet árulni). Vajon mennyivel lenne kisebb a költségvetés, ha 4 különböző benzines helyett, már csak egy meglévőt gyártanának? Esetleg kettőt?
Dízel fronton még szomorúbb a helyzet, elkeserítő látni hogy az amerikaiak zöme (jó autós módjára) a BENZINT tartja az autó hajtóanyagának. Egyedül a nagytestű terepjárók kaphatnak dízel motort. Pedig mennyivel népszerűbb lehetne a kiírás az USA weblapon, ami olyan fogyasztásról árulkodik, amit még a kolibritojáshasználó 120éves pacemakeres nagypapák sem tudnak elérni a hibridjeikkel. (egészen pontosan mondjuk a mondeoban lévő 2. 0 és 2. 2 es gyári fogyasztási adatait)
És muhaha 257 LE re kiírják hogy „high performance” (nagy teljesítmény) na akkor azthiszem az én ötleteim bőven elegendőek.
Azaz a Volvo D5 T5 motorok és a PSA 2. 0, 2. 2, 2. 7 dízelek és láss csodát máris jó, lenne.
A formavilágba sajnos nem szólok bele, mert a szubjektív lehet valakinek így tetszik.
És tudják mi a legnagyobb baj ezzel az egésszel, hogy már egy szimpla kívülálló is olyan ötleteket tudna adni, amivel át tudná vészelni ez az autógyártó a válságot. Csak ugyebár akkor közösködni kéne az évek óta NYERESÉGGEL működő Európai részleggel.
Utolsó kommentek