4kerék

Minden ami autó...

Címkék

612 (1) amerika (2) audi (3) biodízel (1) bmw (2) cadillac (1) etanol (1) ferrari (5) ferrari.f40.f50 (1) ford (2) hibrid (1) hotrod (1) hummer (1) lamborghini (6) lexus (1) mercedes (3) opc (1) opel (5) porsche (3) rendőr (1) seat (1) signum (1) start (1) subaru (1) üzemanyag (1) vectra (1) zafira (1) zonda (2) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • szpsz: Azóta lett Panamera kombi is... Engem is zavar a trend, nekem leginkább ezek a mesterkéltségek nem... (2012.10.10. 08:35) Korcsosulnak a sportkocsik???
  • TERENSZ: Szerintem jo hogy korcsosulnak.Nekem pl egyik sportkocsi se jött be korábban mert alapbol nem rajo... (2011.10.12. 20:27) Korcsosulnak a sportkocsik???
  • STS: Azért a CLS 63 AMG-t is szívesen hallgatja az ember:P (2009.04.15. 22:37) White sensation by Mufracsek
  • szmoker (Homo Trollicus): 1-2 hete láttam valószínűleg ugyanezt a Kárpát utcai MB szervízben. (gondolom nem sok fehér, L-es ... (2009.04.15. 17:05) White sensation by Mufracsek
  • STS: Made in USA.Underground Racing.A cég honlapján még nem jelent meg egyenlőre anyag a gépről. (2009.04.09. 21:43) 1300 lovas turbos Murcielago
  • Utolsó 20

Rovatok

Friss topikok

Üzemanyag alternatívák fejből, a teljesség igénye nélkül.

Mint tudjuk (hisz oly sokszor hangoztatják) gyerekeink valószínűleg nem fogják megélni a dörömbölő 5. 0 V8 tiszta hangját. Rövid szösszenetemmel azonban rávilágítanék egy-két olyan dologra, amit simán lehetne (szerintem) használni, vagy már használják is, csak nem elég népszerű.


 

 

Az etanol

Blúúmotion ide zöld járgány oda, az etanollal kénytelenek leszünk megbarátkozni, mint benzin pótlék, mert bizisten ez lesz az. Az egészben a pláne, hogy az Etanolos kocsik nagy része simán jobban megy benzines társuknál. Csak hát sokaknak nem tetszik, hisz drága, vagy mert termőföldet vesz el az étkeztetés számára oly fontos búza elől.

Biodízel

Mielőtt mindenki azthiszi hogy valami növénybuzi vagyok, tévednek. Egyszerű a képlet, Diesel bácsi nem csak kőolajra tervezte a kocsiját, hanem sok másmilyen olajra (repce, mogyoró elhasznált sütőolaj). Az autógyártóknak és a rendszertervezőknek annyi dolguk lenne, hogy kicsit utánanézzenek ennek is. (a sok drága fejlesztőmérnök is a lába közé csaphatna végre)

Hibridek

De nem akármilyenek. Biodízel+elektromotor, etanol+elektromotor, sőt hidrogén+elektromotort is el tudnék képzelni, persze lehet hogy túl élénk a fantáziám

Ám egy egyszerű példát véve. Nézzünk egy Lexus GS450h-t ez ugye benzines, nincs több dolgunk, mint bizonyos alkatrészeket a motorban kicserélni, hogy bírja az etanolt. Bonyolult?

Sőt ha már ott tartunk, vágjunk mellé egy turbót is, hisz ha menni akar, akkor menjen tisztességgel. Ehhez sem kéne túl sok elképzelés. A GM most dobja ki a WOLT modelljét arra is kíváncsi leszek, hisz a tisztán elektromosság egy másik olyan alternatíva amit szívfájdalom nélkül kellene befogadnia a társadalomnak

Okosságok

Nem tudom, nagyon nem is érdekel ki, hogy van vele, a jövő autóját én mindenképpen feltöltősre álmodtam meg. Bármi is hajtsa, amennyiben belsőégésű annak kell lennie vagy kompresszornak vagy, turbónak, vagy mindkettőnek.

A jövő autója nem biztos, hogy 1 literes 2 hengeres nagyranőtt Suzuki Bandit lesz. Ugyanolyan esélyt látok a viszonylag nagyobb motorú autóknak. Mondjuk sajnos 2.5 3 liternél nagyon nem fogjuk már túlszárnyalni hengerűrtartalmakat. De azért gondoljunk csak bele. 2. 5 liter etanol és turbó netán egy kisebb villamossági erőmű valahol elrejtve a motor és a váltó között. Így saccolásra bőven 250+ lóerősnek néz ki és ez a mai autók között bőven jó.

Mostanában annyi különböző árú és teljesítményű autót adnak el jóformán ugyanazzal a motor+turbó párosítással, a lényeg a töltőnyomás különbségében van. Így lehet egy 1.4 es TSI 120-140-160 lóerős egyszerre.(jó ez kicsit hamis hisz a 160 lovasban már egy kompresszor is segít)

A másik okosság, amit szoktam nézegetni az úgynevezett City gomb, amit a különböző kisautókban alkalmaznak, (1-ujjas lesz tőle a kormány)

Nahát a kettőt azt összegyúrnám, nem nem turbós kormányra gondoltam.

Vegyünk egy valamirevaló tuning japán autót. Sec-perc alatt át lehet állítani a motor elektronikát, karakterisztikát. Na ilyet tessékelképzelni.

Van egy gomb, van rajta 3 kapcsoló, City, Road, Advenced. (ilyen is van már)

City mód:

(autók méretétől függően) 40-90 lóerő közé csökkenti (nyílván egy 7es bömös mozgatásához kicsivel több erő kell, mint egy Seat arosához) teljesíményt ezzel együtt a nyomatékból is alaposan lefaragnék, mondjuk úgy 40% ot engednék a maximumból használni. A motor leszabályzása pedig 3000res fordulaton lenne (etanolos autóról van szó). Ezzel véleményem szerint nem csak fogyasztáscsökkentés lenne elérhető, hanem lényegesebben kevesebb baleset és gázolás történne. A maximum sebesség, ami ezzel a móddal elérhető 60km\h.

Road mód:

Szintén csökkentett üzemmód azonban itt a teljesítmény és a forgatónyomaték 70% áll a rendelkezésünkre, autópályára való tekintettel a motor 4000-4500 fordulaton mondaná be az unalmast és a végsebesség 140km\h lenne.

Advenced.

Akinek mindez nem tetszik az bizony megnyomja ezt a kapcsolót és az autója 100%ban a rendelkezésére áll. Sebességkorlátozás 250km\h nál. Egyetlen „fogyasztáscsökkentő” berendezés pedig az „ideális váltás” jelző lenne.

 

 

Persze vannak különböző vészhelyzetek, amikor bizony a városban sem elég a 40-90 lóerő. Mint például télen. Erre egy szimpla külső hőmérő és egy nedvességérzékelő lenne beépítve, és az autó felajánlaná a vezetőnek, hogy kíván-e több nyomatékot biztosítani a motorból. Ilyenkor az autó rugalmasan reagálna, hogy menteni tudja a saját és gazdája életét, de a leszabályozás megmaradna 60km\h.

A nagyobb hengerűrtartalmú autóknál (6-8 hengeresek) alkalmaznám a cityben a hengerlekapcsolást is. Így egyből + megtakarítást érhetünk el.

Ami pedig a nem becsapás, hogy akárhogy nyomjuk neki, ha be van nyomva az a gomb nem fog se henger visszakapcsolni, és a motor se fog többet forogni a megengedettnél.

Miért kell nekem annyira a feltöltés???

 

Nos mivel eleve kisebb hengerűrtartalmú autókat butítunk veszélyesen alacsony szintre ezért valamiből meg kell oldani az autózás lehetőségét. A turbó és a kompresszor biztosítani tudja a megfelelő mennyiségű nyomatékot, és manapság egy turbó 2000 fordulat\perc környékén bekapcsol. Milyen szép a technika?

Höhö nem is lenne elég a 40-90 lóerő! Az semmi!!

Aki ezen a véleményen van annak javaslom 20-30 évvel ezelötti autók szemügyre vételét. Egy 1987es Audi Coupé GT(!!) 2 literes motorja 116 félelmetes csődört engedett az útra amivel bárkit lebüntetett. Egyszerűen lóerő és teljesítménybuzik lettünk, csak ugyebár lassan kezdünk kifogyni a szuflából, így bizony össze kell szorítanunk a fogunkat és meg kelleene elégednünk ennyivel a városban. Mellesleg a város vagy lakott település (kinek hogy tetszik) nem gyorsulásra vagy autóversenyzésre való.

Sőt ha VÉGRE netántán kijönnének azok a GPS-ek akmik az összes magyarországi utat ismerik és netán teljes Európa térképpel vannak ellátva azoknál nem is lenne ilyen kapcsoló, hisz az autó tudja hol mennyit szabad engednie. És el is jutottunk a Nissan GT-R egyik riogató fejlesztéséhez.

Kuvaitban a gyorshajtást az autó audiórendszere éles sípolással, és pittyegéssel díjazza. Egészen konkrétan 140 felett úgy elkezd csilingelni mint egy kínai karácsonyfa.

Pedig aztán ott lehetne menni is és az autók sem a kisebb és gyengébb fajtákból vannak (a rav4 es toyota nagyon kicsinek számított és a kereszteződésben külön lámpa volt a ferrarisoknak alacsonyan, hogy láthassák ők is ha zöld mert szegénykék olyan kicsik és jelentéktelenek).

A másik.

Hohóó a mai autók nehezebbek sokkal mint az elődjük! Akkor mégiscsak elkéne a több lovacska!! Gondolják nagyonsokan. Úgylátszik ők sem láttak még ifát közelről élőben. Vagy régi ikarust. Hát ha valamilyen gépjármű akkor azoknak igazán elkellett volna a nagyobb motor (lásd később a 4hengeres mellett már rendelhető volt az erősebb V6os). Ennek ellenére a 4hengeressel is egészenkényelmesen elment.

Nem tudom

Hogy kit mennyire nyert el az ilyen elgondolásom, ám tennünk kell valamit a környezetszennyezés érdekében, ezek az elképzelések korántsem megvalósíthatatlanok. Csak ugyebár előbb az erő aztán az ész… És mindebbe az a vicces, hogy semmi újat nem írtam, hisze ezek már mind mind vannak külön külön. Csak valahogy így együtt még nem láthattuk őket akcióban




2009.03.01. 18:18
a cikket írta: Plazma Papa
Szólj hozzá!
Címkék: hibrid üzemanyag etanol biodízel


A bejegyzés trackback címe:

https://4kerek.blog.hu/api/trackback/id/tr2973814

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása