Az elmúlt néhány napban rengeteg vitám volt különböző fanatista autórajongókkal, miszerint az ő kedvenc márkájuk ide vagy oda tartozik. (rendszerint a vw konszernes társaságok nem tudják betájolni az autójuk reális helyét az autók hiearchiai listájában.) Épp ezen felbuzdulva kicsit nekiálltam áskálódni, és összeállítottam a magam tetszőleges sorrendjét, ami lehet, hogy egyeseknek érvágással fog felérni, de hogy elkerüljem a felesleges vérontást, indoklást is fogok írni, hogy ki miért oda tettem, ahova én gondolom.
Alapjában véve egy főbb csoportnak több kisebb kasztja van, úgy ahogy egy Pilóta és egy Tengerészgyalogos is katona (tehát ugyanaz a kategória) ám mégis teljesen más kasztban vannak, hát ez az autógyártásban is így van.
Kezdjük felülről. Legeslegfelülről.
Ez, mégpedig annyit tesz, hogy a királyok kocsijai, azok, akik már megengedhetik ténylegesen maguknak, hogy bárhol bárkit kilóra megvegyenek házastul, családostul, 6 felmenő ágra visszamenőleg (röviden a piszkosul gazdagok igazi játékszerei) és nem azok a műmájerek, akik azthiszik, hogy sokpénzük van akkor mindent, megtehetnek.
Ennek a kategóriának az ékkövei az angol luxusautók és természetesen egy feltámasztott német csoda (Bentley, Rolls Royce, Maybach) Mind a három egy-egy nagyobb és jólmenő konszernhez tartozik, és ugyan csak kettő, ami nyereséges, ám mégis a konszernen belül külön világot élnek, hisz nem fogunk egy Golf kilincset megtalálni egy Continental GT ben ahogy egy 330d nek se az I-drive gombját a Phantomban. Akik ilyen autókat vesznek, azok már kinőtték a Ferrari, Porsche Aston Martin nyújtotta élvezetet, és több luxusra, kényelemre vágynak, de az erőt nem vetik meg. Ezek az autók közös jellemzője a sok paci, a sok újítás és az, ahogy ezt eldugják, egy ügyes múltat idéző formák mögé. Ezek az autók az autógyártás igazi gyémántjai. És igazi eretnek, aki nem a saját kategórián belüli ellenfelet választ összehasonlításnak!
A csúcs alkategóriája, az átmeneti játékszerek.
Ebbe a kategóriába azok a kisszériás autók kerülnek, amik a ritkaságuk miatt nem sorolhatók igazából egyik főbb állományba sem, nagyon sok autógyár rendelkezik ilyen autóval, ezek általában 100-200as tételekben legyártott autók, amikért a rajongók rendszerint ölni tudnának. Ők általában versenyautókat csinálnak, de azért jut egy kettő a közútra is, például a McLaren, Saleen, Maserati MC12 és azok az autógyártók, akik mostanában egy-két 1000lóerő körüli darabbal kápráztatják el a közönséget. Persze vannak mindenki másképp, utazik az élményre, például egy TVR amiben még ABS sincs. Ezek a játékszerek azért átmenetiek, mert túl kemények, ahhoz hogy huzamosabb ideig használni lehessen őket.
A csúcson lévő gyerekek játékszerei.
Mindenki tudja, mi következik, Porsche, Lambo, Ferrari. Sok paci technikailag tökélyre fejlesztett ékkövek, amikkel csak a legtehetősebbek játszanak (isten lássa lelkemet, de akkor se sorolom fel az összes ilyen gyártót, ha fegyvert nyomnak a fejemhez).
A csúcs kategóra főbb jellemzői a nagy végsebesség, a kényelem, a luxus, az exclusivitás, és a legalább 8 számból álló árcédula.
Egy fontos dolog, a kasztrendszer sose fog változni, persze mindig van egy Rómeó, aki azt gondolja, hogy feljebbkerülve házasságot köthet Júliával, de ezek csak ritka esetek, amiket az autósok istenei sem tűrnek meg sokáig, és halálra ítélik őket.
Folyt köv.
Utolsó kommentek