4kerék

Minden ami autó...

Címkék

612 (1) amerika (2) audi (3) biodízel (1) bmw (2) cadillac (1) etanol (1) ferrari (5) ferrari.f40.f50 (1) ford (2) hibrid (1) hotrod (1) hummer (1) lamborghini (6) lexus (1) mercedes (3) opc (1) opel (5) porsche (3) rendőr (1) seat (1) signum (1) start (1) subaru (1) üzemanyag (1) vectra (1) zafira (1) zonda (2) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • szpsz: Azóta lett Panamera kombi is... Engem is zavar a trend, nekem leginkább ezek a mesterkéltségek nem... (2012.10.10. 08:35) Korcsosulnak a sportkocsik???
  • TERENSZ: Szerintem jo hogy korcsosulnak.Nekem pl egyik sportkocsi se jött be korábban mert alapbol nem rajo... (2011.10.12. 20:27) Korcsosulnak a sportkocsik???
  • STS: Azért a CLS 63 AMG-t is szívesen hallgatja az ember:P (2009.04.15. 22:37) White sensation by Mufracsek
  • szmoker (Homo Trollicus): 1-2 hete láttam valószínűleg ugyanezt a Kárpát utcai MB szervízben. (gondolom nem sok fehér, L-es ... (2009.04.15. 17:05) White sensation by Mufracsek
  • STS: Made in USA.Underground Racing.A cég honlapján még nem jelent meg egyenlőre anyag a gépről. (2009.04.09. 21:43) 1300 lovas turbos Murcielago
  • Utolsó 20

Rovatok

Friss topikok

A rendszer 2.rész-prémium

Milyen szép szó ugye? Prémium, valahogy jó hallani, és nem rossz gondolatok futnak át az ember agyán, hanem határozottan kellemes dolgok. Hát igen, a sok pénz sok lehetőségre adhat megalapozást, egy új házra, APEH vizsgálatra, de akár egy új autóra is. A most következő márkák, akik ebbe a kategóriába jutottak, azon emberek autói, akik valamit kurvajól csináltak az életben, és nem feltétlenül ők vannak legfelül azon a bizonyos ranglétrán, de azért jó helyen vannak, egy platina VISA kártyához és a hozzá járó mellékhatásokhoz (szőke cica, plazmaTV, és a következő márkák)

 

Nos tegnap ugye a Porschénél hagytuk abba. Hát akkor most ott kezdjük, hogy.

BMW, Mercedes, Lexus, Cadillac.

Nos ők a prémiummárkák krémje. Kétség nem fér hozzá, hogy aki egy ilyen autóból száll, ki azt rendszerint megköpködik (Magyarországon) vagy elismerik (Európa más országaiban).

Közös jellemzőjük, a technikai sokoldalúság, a centiméterre azonos modellpaletta. Az azonos Motortudás. A hátsókerékhajtás (kivétel talán a kicsi BLS Cadillac). Ezek azok a márkák, akik igazán iránymutatóak a többieknek, hisz ők képviselik azt a színvonalat, amit még egy átlag ember is láthat, és ez piszkosul fontos. Ezekben a körökben a rang számít, az igazi hajókat már úgy csinálják, hogy a tulaj ne vezetni akarja, hanem utasként használni, rengeteg kiegészítővel, méregdrága extrákkal, nemritkán belekóstolhatunk a 40-50 millió forintos árcédulába. Ami azért felér 4 lakással egy iparvárosban. Az pedig azért durva, akárhogy is vesszük, és persze az árcédulához szorosan igazítottak a kötelező szervizek számláin szereplő számokat is. De hát egy autó AZ luxus, és a luxusért fizetni kell, mégpedig sokat. Nem olcsó autók ezek, senkit ne tévesszen meg, hogy mennyit lát belőlük az utakon.

Kicsivel lejjebb találjuk a Trónkövetelők kategóriáját.

Mint a Jaguar, Infiniti, Hummer, JEEP, Range Rover, Acura, Lotus (de róla később). Vékony a jég a lábuk alatt, mert nagyon közel vannak, az egyel lentebbi kategóriához, ám mégis valamely tulajdonságok révén többek annál, DE még kevesek, ahhoz hogy rangban, és méltóságban felvegyék a versenyt a nagyokkal. Ők nem feltétlenül nagyon drágák, de megkérik az árukat, és igazából most ők vannak a legjobb helyzetben, hisz ők azok, akik nézőpontom szerint feljebb tudnak kerülni. Persze van, aki lecsúszott, mint például a Jaguár, a Fordnak köszönhetően, így most ő egy indiai vállalat kezében éledezik, és napról napra erősebb életjeleket hallunk tőle. Ez pedig bíztató. De itt kaptak helyet a japán gyártók prémiumrészlegeiből kinőtt autógyárak is, azaz Infiniti és Acura, ők azért kerültek ide, mert még egészen pontosan képtelenek lennénk behatárolni őket, hisz különösebb ismeretekkel nem rendelkezünk felőlük. Bár ahogy elnézhettük egy Infiniti azért elég szép (FX35 45). És ahogy a Japánokat ismerjük, biztosak lehetünk benne, hogy méltó ellenfelet állítottak a szigetországi (Japán) konkurensnek a Lexusnak. Ebből a kategóriából, rövidesen el kell tűnnie az összes itt szereplő márkának. Vagy felfele vagy, lefele de menekvés nincs.
Majdnem el is felejtettem. A Lotus, hát igen gondolkoztam végül csak a múltja miatt tettem ide (Esprit) ami egy igazi jó angol kocsi volt, sok lóerővel és mégtöbb hibával, sajnos ma a Lotus se olyan, mint régen, de talán ez a könyörtelen kis sportkocsi szerep jobban áll neki.

Alattuk a jól megszokott elölkaparós Prémiumtársaságot találjuk.

Saab, Audi, Volvo, Lancia, Alfa Romeo.

Úgyérzem, hogy most az Audi tulajok az öklüket rázzák felém… Talán jogosan, vagy mégse? Tudják, attól még, hogy egy gyár prémiumárban adja az autóit nem feltétlenül, jelenti azt, hogy azok tényleg prémiumkategóriásak is.(ezt a BMW PR Managere nyilatkozta az Audinak fél éve.) Ezek azok a márkák, amik egy nagyobb konszernnél vannak, mert nem tudtak volna túlélni, és a konszernen belül NINCS nagyobb beleszólásuk a dolgok menetébe. De a múltjuk, a többi (lejjebb következő) márka fölé emeli őket jócskán. Technikai fejlettségük vitathatatlan, olykor néha, még az igai prémiumkategória orra alá is képesek borsot törni (8C Alfa, R8 Audi). De sajnos ezek vagy már egy meglévő alapra épülő csodák, vagy pedig külön kicsi szikrák, amik az egész átformálásához kevesek (DÍZEL a sportkocsikban? –álá Audi). A sportmodelljeikkel szórakoztatják ők igazán a vásárlókat, ha azok nem lennének (GTA ALFA, T5 Volvo, Viggen Saab, RS Audi) akkor a keresletük jócskán csappanna. Mert önmagukban, sajnos szürkék. Nézzük csak meg, a Lanciának nem volt mostanában sportmodellje és lássuk be nem is olyan népszerű, mint mondjuk az Olasz társa, aki 151 meg 200 lovas dízellel és 250 lovas szívó benzinessel várja a 147 es leendő gazdáit. És ahogy ugyebár haladunk lejjebb a lépcsőn meg egy SZÁMOMRA fontos tulajdonság, ami a rangsorolásban lényeges ezeket az autókat JÓVAL TÖBBEN engedhetik meg maguknak, mint mondjuk egy Mercedest, vagy egy Lexust. És persze lényegesebben szarabbul tartják az árukat.

És hála a magyarországi rendszernek, még most is 10 millió felett maradunk jóval, hisz az amerikai maradék következik, akik simán lehetnének 5-6-maximum 10 misi, de a regadó meg a hajóztatás felnyomja az árukat. Hogy mire gondolok?

Corvette, Lincoln, GMC, Chevy (az amcsi). Hisz ezek amerikában olcsó autók lennének, csak mire átér egy 8 milliós Corvette addigra 18 millió lesz az ára. Ez pedig szomorú, pedig ezek az autók a szegény emberek sportautói.

De azért hogy mentsem az irhámat. Az Audiról kicsit bővebben.

Nem könnyű a dolgom, nagyon nem, és ezt a gyár sem próbálja megkönnyíteni. Hisz lássuk be egy A2 es vagy egy A3/A4 az 1. 6 os 102 lovas benzinessel felér egy tökönrúgással. Ugyanakkor, meg ottvan a másik sarokban mondjuk az R8, ami egy Lambo Gallardo ellenfél, elképzelni nem tudom, hogy vitte rá a lélek a VW konszernt, hogy házon belüli konkurenciát csináljon. Ezzel meglehetősen vágják saját maguk alatt a fát. Kicsit visszanézve, alapjában véve a régi Audik népautók voltak, a 80, 100, 200. Hisz akkoriban már volt S klasse, meg 7 es cápa is. És igazából egyikkel se tudták felvenni a verseny. Amiért nem kerítettem magasabb kategóriába annak oka prózai, nem hajlandóak elfogadni az ott támasztott követelmény rendszereket. Például a hátsókerékhajtást, jó tudom, nekik ottvan a quattro, amire nagyon büszkék, hisz ez az első olyan összkerékhajtásrendszer, amit közúti autóban tudtak használni. De manapság már elavult, hisz mind a BMW X-drive mind a Mercedes 4matic körbeszaladja háromszor tudásban. Az Audi OTT lehetne az ÉN toplistámban is a BMW és Mercedes szintjén, ha mutatnának olyan újításokat, amikkel NEM csak utolérik HANEM meg is, előzik ezeket a gyártókat. A másik bajom az Audival hogy igazából nem nagyon tudja, hogy mit is szeretne, nem találja az igazi ellenfelét. Hisz próbál kényelemes Merci alázó modelleket is csinálni, és ugyanakkor megpróbál odavágni a sportkocsigyártóknak is, de ez hagyján még az átlag ember autóját is ő próbálja megalkotni az olcsó fapados modelljeivel, na ez amolyan Amorf eredményt ad, ez pedig nem tesz jót egy márkának. Hisz nézzük csak meg, a BMW meglovagolta a sportosság hullámát, és manapság teljesen elfogadott hogy egy BMW az egy büntetőwagen az autópályán, Presztízse van. És ez az, amit az Audi nem tudott még elérni, hisz mindenbe belekap egy kicsit. De ahhoz már lusta, hogy tartósan odategye magát, és egy olyat alkosson, amire már mindenki teljesen rábólintana. Ezért lássuk be, akinek most Új 7es BMWje van, az rámosolyog az A8assal járóra, hogy kisharcos, de ugyanez igaz arra is, aki Ferrarival jár és az R8ra néz rá épp ugyanolyan mosollyal „kezdő fiú”. Szép autókat gyárt, elismerésre méltó kocsikat gyárt, egyáltalán nem szarral gurigázunk, félreértés ne essék, csak olyanba próbálja beleütni az Audi, ami nagyon kemény beállott, nagyképűen odadobja a luxusmodelljeit „nesztek” ottvan felkiáltással, aztán igazából neki még le kéne szurkolnia pár évet, hogy odaülhessen a nagyfiúk asztalához játszani. Az Audinak csak be kellene látnia, hogy két lovat egy seggel nem lehet meglovagolni. (és erre a japánok már rájöttek)

 




2009.03.03. 18:34
a cikket írta: Plazma Papa
Szólj hozzá!
Címkék: mercedes cadillac bmw lexus


A bejegyzés trackback címe:

https://4kerek.blog.hu/api/trackback/id/tr73978008

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása