Akkor csapjunk a lovak közé.Szokásos Procedúra,ajtónyitás-csapás,aztán kulcs be a helyére és had szóljon!
Az inditó motor köhécselése után olyan robajjal kel életre a 2.8 v6 turbo,amely felér egy trombitás ébresztővel.A Zafira OPC is szépen szólt,de ez teljesen más gyakorlatilag ráüvölt hidegen az emberre.Belül a szokásos OPC design fogadja az embert,Recaro ülések 300-ig kalibrált óra,ideális a jó közérzethez.Bár bevallom,hogy nem igazán nézelődtem az autóba,kb remegő lábakkal nyugtáztam a motor hangját inditás után és nem igazán érdekelt volna az sem,ha egy darab deszkán tekergetek egy hajókormányt.Szúrunk egy egyest és indulunk ,természetesen kultúráltan,hogyan máshogy egy 280 lóerős autóval.Az igazsághoz hozzátartozik,hogy a 235/40 R18 -as gumik teljes megalázásához nem kell tökig pörgetni a motort,elég egy halovány simogatás is.A turbonak köszönhetően borzalmasan nyomatékos minden tartományban a motor,ezért teljesen felesleges pörgetni.A hang miatt sem érdemes nagyon húzatni,mintha elhalkulna a gép menet közben.Az eső enyhén szemerkél,aszfalt vízes és bizony hármasban is villog a kipörgésgátló visszajelzője,őszintén szólva dinamiksuan elindulni csak úgy lehet ha finoman simogatjuk a gázpedált,különben csak a kipörgásgátlót dolgoztatjuk ezerrel.Piros lámpa,szomszédba egy Alfa 156 by sufni hever,hülyegyereken látszik,hogy bepróbálna az 1.6-os szívóval.Hát legyen.Egy laza gázfröccs,motor felüvölt,majd gázelvételnél laza ropogás.Lámpa zöldre vált,"óvatos" indulás és kettesbe már padló.Az Alfa igazából már a nevezéskor vesztes volt,nem sok olyan autó van ami ilyen lendülettel indulna meg 40-50-ről,a váltó mindegy milyen fokozatban van 400 nm áll rendelkezésre.
Akár pályán,akár autóúton a 220 -t gyerekjáték elérni,illetve nem nehéz megfeledkezni magunkról és a kresszről.A végsebessége valahol 270 felett,de nem is ez a lényeg,hanem az autó egész lénye.Egy alapból tök unalmas autó amit az OPC teljesen megvadított.
Sajnos egy összkerékhajtás hiányzik,de a hang mindenért kárpótol.
Utolsó kommentek